Η εταιρεία G4S Telematix και το Ινστιτούτο Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης ζήτησαν και πήραν την έγκριση για την υλοποίηση πιλοτικού ερευνητικού προγράμματος και θα καταγράφουν ακόμα και τις γκριμάτσες των προσώπων εργαζομένων σε αυτούς τους χώρους, οι οποίοι θα συμμετάσχουν εθελοντικά
Συγκεκριμένα, η εταιρεία G4S Telematix και το Ινστιτούτο Μεταφορών του Εθνικού Κέντρου Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΝΠΙΔ εποπτευόμενο από το υπουργείο Παιδείας) ζήτησαν να λειτουργήσουν δύο χρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (ερευνητικό έργο ACTIBIO) πιλοτικά προγράμματα βιομετρικού ελέγχου πρόσβασης σε χώρους υψίστης ασφαλείας, με δεδομένα που σχετίζονται με τα φυσικά χαρακτηριστικά αλλά και τη συμπεριφορά του ατόμου.
Αναφέρεται επί λέξει στην απόφαση της Αρχής:
«Το έργο ACTIBIO στοχεύει στην ανάπτυξη μίας πρότυπης μεθόδου πολυτροπικής (multimodal) βιομετρίας, η οποία στηρίζεται στο συνδυασμό βιομετρικών δεδομένων που εξάγονται μέσω πολλαπλών φυσικών χαρακτηριστικών του ατόμου, καθώς και χαρακτηριστικών που σχετίζονται με τη συμπεριφορά του ή/και τις αντιδράσεις του σε συγκεκριμένα εξωτερικά ερεθίσματα ("συμπεριφορικά" χαρακτηριστικά).
Ειδικότερα,
η τελική "βιομετρική υπογραφή" του ατόμου παράγεται βάσει των στατικών και δυναμικών χαρακτηριστικών του προσώπου (π.χ. μορφασμοί, γκριμάτσες), του τρόπου βαδίσματος, των χαρακτηριστικών της κίνησης κατά την εκτέλεση συγκεκριμένων δραστηριοτήτων (π.χ. ο τρόπος με τον οποίο το άτομο κρατάει το ακουστικό του τηλεφώνου ή πληκτρολογεί ένα κείμενο στον υπολογιστή του), καθώς και φυσικών ή άλλων χαρακτηριστικών που σχετίζονται με την εξωτερική του εμφάνιση (π.χ. ύψος, βάρος, χρώμα ματιών, χρώμα μαλλιών, μουστάκι, γυαλιά, κλπ.).Η παραπάνω μέθοδος εξετάζεται πειραματικά ως εναλλακτική/συμπληρωματική των συνήθων βιομετρικών πρακτικών (π.χ. βάσει δακτυλοσκόπησης, ιριδοσκόπησης ή γεωμετρίας προσώπου) με στόχο την αποδοτικότερη και ακριβέστερη εξαγωγή και χρήση βιομετρικών δεδομένων κατά την χρήση τους ιδίως σε συστήματα ελέγχου πρόσβασης σε κρίσιμες εγκαταστάσεις με ιδιαίτερα υψηλές απαιτήσεις ασφαλείας».
Οι εμπνευστές των παραπάνω φρικιαστικών διατείνονται ότι γίνονται για ερευνητικούς λόγους και με εθελοντές. Ωστόσο, όπως εξηγούν, μέσω του πειράματος θέλουν να δουν αν υπάρχουν προβλήματα στη λειτουργία του συστήματος, για να τα αντιμετωπίσουν. Προφανώς, με τα πιλοτικά προγράμματα θέλουν να τελειοποιήσουν αυτά τα συστήματα για να επεκταθούν στο μέλλον, με πρόσχημα την αντιμετώπιση δολιοφθορών ή άλλων γεγονότων.
Το πρώτο πιλοτικό πρόγραμμα θα υλοποιηθεί από την εταιρεία G4S Telematix με τη συμμετοχή υπαλλήλων της, ενώ το δεύτερο από το ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ με συμμετοχή εθελοντών.
Η
G4S Telematix SA είναι μέλος της πολυεθνικής G4S/Group 4 Securicor που πουλά υπηρεσίες ασφάλειας (σεκιουριτάδες). Εχει περισσότερα από 6.000 εγκατεστημένα συστήματα παρακολούθησης σε 150 εταιρείες. Πουλά συστήματα, π.χ., για εποπτεία οχημάτων (βλ. χρηματαποστολές), προγραμματισμό και δρομολόγησή τους, προστασία οχημάτων και μεταφερόμενων εμπορευμάτων. Συμμετείχε στο πρόγραμμα για την ασφάλεια των Ολυμπιακών Αγώνων «Αθήνα 2004». Εφοδίασε τα οχήματα των κρατικών υπηρεσιών άμεσης επέμβασης (ΕΛ.ΑΣ., ΕΚΑΒ, Πυροσβεστικό Σώμα, Λιμενικό Σώμα) με συστήματα δορυφορικού εντοπισμού και πλοήγησης. Ακόμα, τo 1998 ο όμιλος Wachenhut/G4S στην Ελλάδα αποφάσισε να αξιοποιήσει την τηλεματική τεχνολογία, προκειμένου να οργανώσει, να εποπτεύσει και να διαχειριστεί τον εταιρικό της στόλο καλύτερα.
Ενα από τα έργα που διαφημίζει είναι αυτό που υλοποίησε το 2007 και αφορά στη διαχείριση έργου εποπτείας και ασφάλειας 11.000 ταχυδρομικών υπαλλήλων στη Ρουμανία...
Το
Εθνικό Κέντρο Ερευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) είναι ΝΠΙΔ εποπτευόμενο από τη Γενική Γραμματεία Ερευνας και Τεχνολογίας του
υπουργείου Παιδείας. Το Ινστιτούτο Μεταφορών
(ΙΜΕΤ) ιδρύθηκε ως τμήμα του ΕΚΕΤΑ.
No comments:
Post a Comment